Handelbetingelser og reklamation

Betaling

Det er muligt at betale med med MobilePay, Visa, MasterCard, ViaBill, Klarna samt Paypal.

Vi tilpasser og fremstiller dine nye møbler i hånden, så snart vi har modtaget din bestilling. Når du har afsendt din bestilling, trækker vi det fulde beløb, og så skal du bare læne dig tilbage og vente. Vi kontakter dig, når din vare er færdigproduceret, og er på vej fra fabrikken, og derefter kontakter vi dig ift aftale om levering af varen til dig. 

Læs mere under Levering og afhentning


Fortrydelsesret

Hos os har vi 14 dages fortrydelsesret. Hvis du anvender din fortrydelsesret, tilbagebetales varens fulde beløb, dog ikke evt. betalt fragt eller levering. Oplys os venligst dit 4-cifrede ordrenummer, så vi lettere kan betjene din returbehandling. 

Fortrydelsesretten gælder dog ikke varer, der er lavet efter bestilling, f.eks. sofaer, lænestole, spisestole, spiseborde samt loungestole. 

Returnering sker kun, hvis varen leveres i samme tilstand som den forlod butikken, og emballagen må ikke være brudt. Hvis du som kunde selv er skyld i beskadigelse af produktet, er der desværre ingen returret.

  


Reklamation og fejl

Oplever du mod forventning en fejl på dit møbel, bedes du straks du opdager en evt. fejl, sende en mail til butik@lovingrooms.dk

Vi har 24 måneders reklamationsret. Du skal reklamere indenfor rimelig tid, hvilket er indenfor 2 dage efter, du har konstateret fejlen eller manglen. Transportskader skal oplyses senest 24 timer efter modtagelse af varen. 

I en reklamationsmail beder vi dig oplyse følgende, så vi kan behandle din henvendelse bedst muligt: 

Dit ordrenummer

Vedhæfte 3-5 billeder: Nærbilleder af fejlen samt overbliksbilleder.

Beskrivelse af problemet, og hvornår det er opstået.

 

Reklamation omfatter dog ikke:

 • Almindelig slitage. Afhængig af møblets model og konstruktion vil rynker i betrækket være en naturlig følge af brugen af dit møbel.

Falmning - Selv det meste farveægte stof vil falme, hvis det dagligt får sollys. Hvis dine møbler placeres i helt eller delvis sollys, anbefaler vi at du vælger stof med stor lysægthed.

Sætning i polstringsmaterialer, f.eks. skum, fjer og fjedre.

Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse.

Montering og opstilling, der ikke harmonerer med det anviste

Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende.

Velour ser ud til at skifte farve når lyset kommer fra forskellige retninger. Det samme kan ske, hvis luven trykkes ned, men velour har en naturlig genrejsningsevne, så det vil rette sig efter tid. Dette er ikke en fejl, men naturligt for stoffet.

Alle tekstiler afgiver fnuller på overfladen også kaldet pilling. Det er ikke en fejl, men en naturlig egenskab ved materialet. Det meste af det fnuller du eventuelt kan ses, er fibre fra plaider og tøj eller overskudsfibre fra selve overfladen på møblet. Oplever du fnuller/pilling på møblet, anbefaler vi at du forsigtigt benytter en elektrisk fnugfjerner, som er en lille maskine netop til dette formål.

De fleste sofaer er under bunden beklædt med et meget tyndt stof, der kan revne under transport mm. Stoffet har ingen praktisk eller kosmetisk betydning, når først sofaen er sat på plads. Et lille hul i bundklædet giver således ikke anledning til reklamationsbehandling.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles til LovingRooms indenfor rimelig tid.

I forbindelse med reklamationssager afholder LovingRooms fragtomkostninger, såfremt du bor i Danmark (gælder ikke for ikke-brofaste øer).

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os her.

Vi glæder os til at hjælpe dig!